Læs alle betingelser for køb hos Pigs in a Pie grundigt igennem, inden du bestiller varer.

Pigs in a Pies handelsbetingelser gælder, når du bestiller eller køber varer på hjemmesiden. Da handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden, fx ved ændringer i love og regler, skal du godkende handelsbetingelserne hver gang du handler hos os. 

Hvis du ikke accepterer handelsbetingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på pigsinapie.dk

PRISER

Priserne på pigsinapie.dk er angivet i danske kroner (DKK), og alle priser er inklusive skatter, moms og afgifter. Omkostninger vedrørende levering kan variere og lægges til for hver bestilling i indkøbskurven. 

Pigsinapie.dk modtager betaling Visa Dankort, Visa/Electron, Mastercard og Maestro. Vi trækker først pengene for dit køb, når vi sender din vare / varer. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

BESTILLING

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse. Vi leverer ikke til postbokse. Vi leverer gerne til udlandet, kontakt os venligst på kundeservice@pigsinapie.dk herom.

Når du klikker “Gennemfør betaling”, vises en kvittering for ordren på din skærm. Du modtager også en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, du har oplyst ved afgivelsen af ordren.

LEVERING

Pigsinapie.dk afsender ordrer på alle hverdage. Varer, der er bestilt senest kl. 20, afsendes på førstkommende hverdag, med mindre andet fremgår ved det konkrete produkt. 

Vi sender vores varer med GLS eller PostNord, og leveringstiden inden for Danmark er typisk 1-3 hverdage. Levering til Bornholm og visse småøer kan i nogle tilfælde vare længere end vores standard leveringstid på 1-3 hverdage. 

Hvis en vare er i restordre eller udsolgt, kontakter vi dig hurtigst muligt med en forventet leveringstid, hvorefter du kan tilkendegive, om du ønsker at annullere hele eller dele af din ordre. 

Vi leverer kun til privat- og virksomhedsadresser, og pakkeshops, som vi har en aftale med. Vi leverer ikke til postbokse. 

Hvis pakken leveres til en pakkeshop, er det dit ansvar at afhente varen inden for den tidsfrist, pakkeshoppen giver dig. Hvis ikke pakken afhentes indenfor tidsfristen, sendes den automatisk tilbage til os. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb, svarende til omkostningen for returforsendelse, og vi refunderer ikke leveringsomkostninger, du har betalt ved afgivelse af ordren. Hvis du ønsker vi skal gensende dine varer, vil vi som udgangspunkt opkræve dig et nyt forsendelsesgebyr tilsvarende de oprindelige leveringsomkostninger. Hvis din manglende afhentning af pakken i pakkeshoppen skyldes, at du har fortrudt dit køb, bliver du også opkrævet omkostningerne for returforsendelsen. 

Når du modtager din pakke, er det VIGTIGT at emballagen er ubeskadiget og ikke har buler. Ved tvivlstilfælde anbefaler vi at du åbner pakken, mens pakkeudbringeren / personalet hos pakkeshoppen er tilstede, og tjekker om varen er blevet beskadiget. Er den det, så nægt modtagelse og kontakt os. Tag gerne et billede af varen i emballagen. Kommer du hjem, og er varen beskadiget, så tag gerne et billede og mail det til os. Billedet skal vise varen i fragtemballagen. 

FRAGTPRISER

Leveringen koster fra 39 kr., og afhænger af købets samlede vægt og dit valg af leveringsmetode. Fragtprisen vil fremgå af indkøbskurven inden du godkender og betaler din ordre. Ved køb over 350 kr. er levering til GLS pakkeshop gratis.

FORTRYDELSESRET

Hvis du fortryder købet af en vare, skal du meddele det til os skriftligt senest 14 dage efter du har modtaget varen. Du kan ikke fortryde et køb ved at nægte modtagelse eller undlade at afhente varen i en pakkeshop. 

For at du kan fortryde købet, skal varen returneres i samme stand som ved modtagelsen, se også mere under ‘Returnering’.  

Når du har meddelt os at du ønsker at fortryde dit køb, skal du returnere varen til vores firmaadresse: 

Pigs in a Pie, Thorvaldsensvej 16, 1871 Frederiksberg C, Danmark

Pakken må gerne sendes til os via følgende pakkeshop, der både modtager pakker fra GLS, PostNord og Bring:

Shop ‘n Play, Rosenørns Alle 38, 1970 Frederiksberg

Hvis du sender pakken via pakkeshop, skal du sende os pakkens trackingnummer pr. mail, når du har afsendt pakken.

Du skal selv afholde udgifterne forbundet med at returnere varen til os. Pakker skal returneres og omdeles direkte til vores firmaadresse. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, til vi modtager den retur, og vi anbefaler derfor, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Varen skal returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den. Du er velkommen til at prøve en vare, ligesom du ville prøve dem i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug. Hvis varen er i folie, må denne ikke være brudt.

Hvis du har taget varen i brug, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved returnering af varen kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Vi vil i sådanne tilfælde foretage en konkret vurdering af varen, og reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde afhængigt af den handelsmæssige værdi, varen har efter din returnering.

Vi anbefaler, at du sørger for at sende varen retur i forsvarlig forsendelsesemballage, så varen ikke beskadiges under transport.

Tilbagebetalingen til dig sker hurtigst muligt efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret varens stand. I tilfælde af at der er sket en værdiforringelse af varen, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

REKLAMATION

Køb hos pigsinapie.dk er omfattet af købelovens regler. Som forbruger har du derfor 2 års reklamationsret. Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, men dækker ikke fejl, skader eller slitage, der er direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, vold eller uhensigtsmæssig anvendelse af varen. Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen forventeligt betragtes som rettidig.

Ved reklamation kan du enten få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og manglen ved varen. For at disse betingelser kan gøre sig gældende er det et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd. 

Ved reklamationer bedes du skriftligt orientere os om baggrunden for din reklamation ved at skrive til kundeservice@pigsinapie.dk. Når du kontakter os skal du oplyse dit ordrenummer, og så detaljeret som muligt beskrive hvad der er galt med varen. Vedhæft gerne fotos, hvis det er muligt. Hvis reklamationen er berettiget, sender vi en returlabel til dig på mail som du kan anvende til at returnere varen.

Ved returnering er det vigtigt at du pakker varen forsvarligt ind og sikrer dig, at forsendelsen er emballeret tilstrækkeligt. Er indholdet eller originalemballagen til varen beskadiget ved modtagelsen som følge af mangelfuld ydre indpakning, bortfalder reklamationsretten.

Varen, der reklameres over, sendes til vores firmaadresse: 

Pigs in a Pie, Thorvaldsensvej 16, 1871 Frederiksberg C, Danmark

Pakken må gerne sendes til os via følgende pakkeshop, der både modtager pakker fra GLS, PostNord og Bring:

Shop ‘n Play, Rosenørns Alle 38, 1970 Frederiksberg

Hvis du sender pakken via pakkeshop, skal du sende os pakkens trackingnummer pr. mail, når du har afsendt pakken.

Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.  

DATA- OG PRIVATLIVSPOLITIK

For at kunne handle hos Pigs in a Pie skal du oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Oplysningerne er nødvendige for, at vi kan levere varen til dig. Vi opbevarer dine personoplysninger fortroligt, men videregiver dog disse oplysninger til vores leveringsfirmaer, vi anvender, da oplysningerne er nødvendige for at kunne levere dine varer. 

Vi gemmer oplysningerne i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, hvorefter oplysningerne slettes. Den administrerende direktør er dataansvarlig hos Pigs In a Pie.

Som registreret hos Pigs in a Pie har du ret til at få indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til os på info@pigsinapie.dk.

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre. Tilmeldingen kan til enhver tid opsiges via link i nyhedsmail eller ved at kontakte os på mail.

COOKIEPOLITIK 

På pigsinapie.dk anvender vi cookies med det formål at optimere vores hjemmeside ved bl.a. at følge købsflow samt til at måle trafikken på hjemmesiden. Vi benytter disse oplysninger til at forbedre vores hjemmeside, tilpasse vores vareudbud og øge vores service. Cookies gør det også muligt, at vores hjemmeside kan genkende brugere ved gentagne besøg. 

Ønsker du ikke at acceptere brugen af cookies, kan du angive det i pop-op meddelelsen, der vises når du begynder at bruge vores hjemmeside. Du kan også indstille din browser til automatisk at afvise cookies eller underrette dig hver gang et websted anmoder om at gemme cookies. Benyt din browsers hjælpefunktion for at få flere oplysninger.

Vi fører også en logstatistik for besøg på pigsinapie.dk. Det betyder, at et statistikprogram opsamler information om hvor mange besøgende vi har haft, om de kom til vores hjemmeside via fx Instagram eller web-søgning, på hvilken del af vores hjemmeside den besøgende forlod vores hjemmeside, m.m. Formålet er at hjælpe os til at optimere vores vareudbud, hjemmesiden og dets funktionaliteter.

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette skriftlig henvendelse til kundeservice@pigsinapie.dk. Hvis ikke det lykkes os at finde en løsning, kan du kontakte Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Se mere på naevneneshus.dk.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du anvende EUs online klageadgang via ec.europa.eu

FORBEHOLD

Pigs in a Pie tager forbehold for tastefejl, prisfejl og fejl i lagerangivelser, der medfører at varer er udsolgte på bestillingstidspunktet. Hvis du har afgivet en ordre med en vare, der viser sig at være berørt heraf, bliver du automatisk kontaktet af en af vores medarbejdere indenfor 24 timer på hverdage eller førstkommende hverdag.

FORCE MAJEURE 

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til vores handelsbetingelser, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Pigs in a Pie ejes af Marang ApS, CVR-nummer: 41238747.

Firmaadresse: Thorvaldsensvej 16, 1871 Frederiksberg C, Danmark

Webstedsadresse: https://pigsinapie.dk